سایت فروشگاه اینترنتی
لزوم طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
امروزه یکی از روش های نوین فروش محصولات استفاده از بازار اینترنت و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی است. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی انبار فیزیکی ندارند و حتی کالاهای غیر فیزیکی مثل کارت شارژ و … را به فروش می رسانند. به تازگی این گونه سایت ها در ایران مورد توجه زیادی قرارگرفته اند و اکثر مشتریان به خصوص قشر جوان جامعه ترجیح می دهند که به صورت الکترونیک کالای خود را خریداری نمایند.
با توجه به آخرین گزارش اقتصادی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ( شاپرک ) در سال 1399، بیشترین رشد تراکنش مربوط به ابزارهای پذیرش اینترنتی با 62 درصد افزایش است. این رقم تا مهر ماه سال 1399 ، 650 هزار میلیارد تومان بود. این آمار نشان از افزایش میزان استفاده از پرداخت الکترونیک در کشور به جای پول فیزیکی دارد و بیان کننده این مطلب است که متقاضیان خرید از طریق سایت های فروشگاهی روز به روز در حال افزایش است. همین موضوع باعث شده است تا صاحبان کسب و کار و حتی افراد واسطه گر به فکر طراحی سایت فروشگاهی باشند.
مزایای خرید اینترنتی از سایت های فروشگاهی :
• از مهمترین مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی در دسترس بودن محصولات موردنظر با تنوع گسترده می باشد .
• به دست آوردن تمامی ویژگی ها و مشخصات محصول اعم از اطلاعات کلی و جزئی.
• کاهش رفت و آمد و هزینه های مرتبط با آن.
• قدرت انتخاب و تصمیم گیری بر اساس تمامی ویژگی های مطرح شده هر محصول.
مزایای فروش اینترنتی :
مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروشندگان شامل موارد زیر است:
• تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی کامل و مفید از محصولات
• به دست آوردن نظرات خریداران محصول و به طبع آن گسترش اطلاعات درباره سلایق طرفداران محصول
• برقراری ارتباط با مشتریان و در پی آن اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر به آنها
• ارائه خدمات بهتر و مفیدتر
چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید؟
اولین قدم، طراحی سایتی خواهد بود که امکاناتی کامل در زمینه فعالیت شما را داشته باشد. شاید داشتن تمامی امکاناتی که یک شرکت طراحی به شما معرفی می کند مناسب برای کسب و کار شما نباشد اما باید هرآنچه برای مخاطب شما مورد نیاز است را شناسایی و در فروشگاه خود داشته باشید. برای مثال اگر شما در فکر طراحی سایتی برای پوشاک هستید باید بدانید این سایت بدون درنظر گرفتن حق انتخاب مشتری در زمینه رنگ، سایز و نوع محصول بی نتیجه خواهد بود و مشتری را در انتخاب محصول گنگ و شاید محدود می کند.
گام دوم، رعایت اصول استاندارد طراحی سایت می باشد. این اصول ابتدا برای هرچه کاربردی تر بودن و سهولت استفاده تمام اقشار از سایت و در درجه بعد برای استانداردسازی برای موتورهای جستجو گر باید انجام پذیرد. زیرا بعد از طراحی سایت حتما نیاز به بالاتر بودن در صفحات جستجو نسبت به سایر رقبا را پیدا خواهید کرد. اگر شما یک فروشگاه حرفه ای با تمام امکانات لازم هم داشته باشید ولی نتوانید این امکانات را به مخاطبین معرفی کنید مسلما موفق نخواهید بود.
گام آخر و مهم تر از یک طراحی سایت، استراتژی برای معرفی مزایای فروشگاه اینترنتی طراحی شده و شناساندن آن به کاربران می باشد. این راه از طریق بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) قابل انجام خواهد بود. برای بازاریابی اینترنتی حتما برنامه ریزی داشته باشید و از تجربه و دانش نیروهای متخصص در این زمینه بهره مند شوید.
- طراحی قالب همراه با لوگوی اختصاصی
- طراحی سرتیتر سایت
- مدیریت صفحات سایت (افزودن/ویرایش/حذف)
- تعریف صفحات به صورت درختی (دوسطحی)
- مدیریت اخبار
- مدیریت مقالات
- خبرنامه
- گالری تصاویر
- خواندن اخبار RSS
- خروجی RSS برای اخبار و مقالات
- طراحی به صورت چندزبانه
- مدیریت محصولات
- سفارش محصولات
- فروشگاه الکترونیک
- وبلاگ
- مدیریت لینکها
- سوالات متداول
- انجمن گفتگو
- ماژول دانلود
با توجه به اینکه طراحی سایت یک کار پروژه ای محسوب می شود و بر اساس خواسته های مشتری صورت می پذیرد به طور کلی نمی توان تعرفه ثابت برای آن در نظر گرفت. در برخی حالات خاص که وب سایت به صورت پکیج ارائه می گردد برخی شرکت ها تعرفه مشخصی را برای این کار مشخص می کنند.
فهرست برخی از قابلیت های وب سایت های طراحی سایت24 به صورت زیر است: • طراحی قالب همراه با لوگوی اختصاصی، • طراحی سرتیتر سایت، • مدیریت صفحات سایت (افزودن/ویرایش/حذف)، • تعریف صفحات به صورت درختی (دوسطحی)، • مدیریت اخبار، • مدیریت مقالات، و…