بهترین طراحی که صفحه اصلی (Home Page ) وبسایت می تواند داشته باشد چگونه است؟
در سالهای اخیر، اغلب کسب و کارها از اهمیت حضور آنلاین و معرفی نوع فعالیتشان در فضای مجازی آگاه شدهاند. آنها میدانند حضور آنلاین تا چه حد بر افزایش مشتریان بالقوه موثر است و برای دستیابی به این هدف برنامهریزی میکنند.
نحوه ارائه اطلاعات در رابطه با کسب و کار در وب سایت تاقیر مستقیم روی بصور خوب و یا بد کاربران بازدیدکنندگان خواهد داشت. از اینر و طراحی و چیدمان اِلمانها در وب سایت حائز اهمیت است.
کارتان را به وضوح معرفی کنید
صفحه اصلی سایت در اغلب مواقع اولین بخشی است که کاربر با آن مواجهه میشود. بنابراین این صفحه باید به قدری جذاب باشد که توجه او را در نگاه اول جذب نماید. توصیه میکنیم در این صفحه به صورت خلاصه در رابطه با شرکت، محصولات و نوع فعالیتتان توضیحاتی ارائه دهید تا کاربران به سرعت دریابند وب سایت شما در چه حوزهای فعال است.
برای اطمینان از اینکه صفحه اصلی سایت شما به اندازه کافی برای کاربر جذاب است و پاسخ سوالات او را در ثانیههای اول ارائه میدهد؛ این سوالات را پیش از شروع کار از خود بپرسید:
– آیا صفحه اصلی شما در رابطه با شرکت، محصولات، سرویسها و خدمات آن به روشنی توضیح میدهد؟
– آیا مزایای شرکت، محصولات و خدماتتان را برای کاربر بازگو میکند؟
– نوع فعالیت شرکت، محصولات و یا خدمات شما در صفحه اصلی گنجانده شده است؟
– وجه تمایز شما نسبت به سایر رقبا در این صفحه قابل مشاهده است؟
پاسخ دادن به این سوالات به شما این اطمینان را میدهد که Homepage سایت به روشنی ماهیت کسب و کار شما را به مشتریان نشان داده و به سرعت اعتماد آنها را به دست میآورد.
استفاده از شعارهای تبلیغاتی کوتاه و به یادماندنی یک تکنیک بازاریابی تاثیرگذار است. اگر شما نیز چنین شعاری برای مجموعه خود دارید، آن را در صفحه اصلی سایت به نمایش بگذارید. این عمل موجب برقراری ارتباط بهتر میان شما و مشتریان میشود و خاطرهای ماندگار از کسب و کارتان در یاد آنها باقی خواهد ماند.
حتما ریسپاسیو طراحی کنید
در حال حاضر جهان با نفوذ تلفنهای همراه مواجهه است و تقریبا 60 درصد از ترافیک جهانی اینترنت را کاربران تلفن همراه تشکیل میدهند. بنابراین درمیابیم بازدیدکنندگان وب سایت از طریق دستگاههای مختلفی همچون رایانه رومیزی، تبلت و یا گوشیهای هوشمند به آن مراجعه میکنند. این مسائل حاکی از اهمیت واکنشگرا بودن وب سایت است.
کاربران تمایل به استفاده از وب سایتهایی دارند که در آن احساس راحتی بیشتری داشته و در کل تجربه لذتبخشی را به دست آورده باشند. طراحی واکنشگرا تا حد زیادی این تجربه لذتبخش را برای کاربر به ارمغان میآورد.
طراحی واکنشگرا به این معنی است که مهم نیست کاربران با چه دستگاهی از وبسایت شما بازدید میکنند، تجربه آنها باید یکسان یا بسیار مشابه باشد. در این سبک طراحی عملکرد وب سایت برای تمام کاربران صرف نظر از دستگاهی که از آن برای ورود به سایت استفاده میکنند، آسان است و آنها میتوانند به راحتی از تمام بخشهای وب سایت استفاده کنند. آنها برای دسترسی به تمام قابلیتهای سایت نیاز به سوئیچ کردن میان دستگاههای مختلف نخواهند داشت.
ارائه یک طرح انعطافپذیر و اولویتبندی واکنش آن هنگام ساخت وبسایت به شما کمک میکند تا با بازدیدکنندگان در تمامی سیستمعاملها ارتباط برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها تجربه مثبتی با کسبوکار شما دارند.
در طراحی واکنش گرا مهم است که تمام اطلاعات سایت کاملا واضح به کاربر نمایش داده شود و صرفنظر از اندازه صفحه نمایش یا نوع دستگاهی که بازدیدکننده از آن استفاده میکند، تجربه کاربری روان و سادهای داشته باشد.
طراحی ساده و زیبا ناوبری
ناوبری وب سایت باید کاملا ساده و روان طراحی شود تا تعامل مناسبی با کاربران برقرار نماید. در صورتیکه ناوبری ناهماهنگ و نامرتب طراحی شود، کاربران در سایت دچار سردرگمی شده و در نهایت تجربه کاربری لذتبخشی کسب نخواهند کرد. این عمل منفی ممکن است آسیب جدی به رابطه میان شما و مشتریانتان وارد سازد.
استفاده از منوهای ساده که راحتی قابل شناسایی باشند در کنار رنگبندی جذاب با کنتراست مناسب میتواند کاربران را به ماندن در سایت و گشت و گذار در آن تشویق نماید.
کاربر باید در هر لحظه بداند که در کدام قسمت از وب سایت است. بنابراین لازم است از روشهایی مانند برجستهسازی منو، استفاده از رنگ متفاوت و یا کنتراست ایده مناسبی به نظر میرسد. به خاظر داشته باشید برچسبگذاری صفحات مختلف یک حس منطقی در کاربر ایجاد میکند و به او این اطمینان را میدهد که در وبسایت شما سردرگم نشده است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.